Ar-Ge çalışmalarında enerji, ham madde, su ve kimyasal tasarrufu ve geri dönüşüm süreçlerinin yanı sıra dijitalleşmeye odaklanan Fransız tekstil makineleri üreticileri, yenilikçi çözümlerini güçlendirecek. Fransız Tekstil Ekipmanları Üreticileri Birliği (UCMTF) Genel Sekreteri Christian Guinet, Textilegence’a yaptığı açıklamada, stratejilerinin müşterilerine kendi pazarlarından talep edilenleri üretmeleri için doğru ekipmanları sunmak olduğunu belirterek, dijitalleşmenin de sektörde büyük bir rol oynamaya devam ettiğine dikkat çekti.
2022’ye ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Guinet, pandemi yılı olan 2020’nin ardından 2021’de satışlarının %50’den fazla toparlanarak ‘normal’ 1 milyar euroluk yıllık ciroya ulaştığını ve hem sipariş alımları hem de satışlar için yaklaşık olarak aynı rakamı beklediklerini ifade etti. Bazı bileşenlerdeki inanılmaz fiyat artışlarından marjlarının zarar gördüğünü kaydeden Guinet, mikroişlemcilerde yaşadıkları stok ve fiyat sorunları ile uluslararası ticareti çok karmaşık hale getiren lojistik darboğazların da kendilerini olumsuz etkilediğini sözlerine ekledi. Guinet sözlerine şöyle devam etti:
“En önemli pazarımız olan Çin’de o kadar çok kapanma yaşandı ki, bu büyük pazarda sipariş alımlarımız henüz toparlanamadı. Türkiye piyasası da çok yüksek enflasyon ve döviz kurlarındaki dalgalanmalar da dahil olmak üzere pek çok aksaklık yaşadı. Bununla birlikte, Türkiye’de, Gaziantep merkezli halı endüstrisi de dahil olmak üzere tekstil endüstrisinin her segmentindeki müşterilerimizle çok yakın ortaklıklar sayesinde, bazıları biraz ertelenmiş olsa da birçok proje üzerinde çalışmaya devam ettik. Neyse ki ABD gibi pazarların yanı sıra Güney Amerika ve Hindistan’dan gelen bazı tatmin edici siparişler sayesinde bu olumsuzlukları telafi ettik.”